Ako zlepšiť držanie tela? Napríklad nosením pohodlného ruksaku!

2.10.2018, 09:17

Hrbíte sa alebo vám uchádza chrbtica? Ako jednoducho natrénovať správne držanie tela? Pokiaľ budete dodržiavať týchto pár rád, uľaví sa vám a ešte vás nebude trápiť to, že vyzeráte silnejšie, ako ste. Tak ideme na to!

Sledujte sa, kde môžete 

Zrkadlo by sa malo stať aspoň na nejaký čas vašim najlepším kamarátom. Než odídete z domu, skontrolujte, či idete vzpriamene. Na držanie tela dozerajte aj ráno alebo kedykoľvek, kedy sa vám naskytne príležitosť pohľadu do zrkadla.

Tréning sedenia

Natrénovať by ste mali aj sedenie. Ľudia sa ešte častejšie ako pri chôdzi hrbia pri pracovnom stole alebo pri práci s počítačom. Sedieť by ste mali tak, aby váš chrbát bol opretý o operadlo stoličky. Nemali by ste byť posadení iba na jej krajíčku. Poriadne sa najprv oprite a pokiaľ máte polohovaciu stoličku, nastavte ju tak, aby ste sa dotýkali zame plnými chodidlami. Uhol medzi kolenami by mal byť pravý.

Pauzy a pretiahnutie

Nikto nevydrží stáť v pozore ani sedieť korektne dlho. Základom správneho držania tela je pretiehnutie a tiež prestávka. Potom, čo zotrvávate v jednej pozícii dlhšie ako hodinu, by ste mali aspoň na minútu vstať a pretiahnuť sa. Pokiaľ často sedíte, zamerajte sa samozrejme na pretiahnutie nôh, ale tiež krku a ramien. V prípade stojnej pozície riadne precvičte chrbát a nohy.

Cvičte 

Pretiahnutím medzi činnosťami to nekončí. Pre správne držanie tela sa doporučuje posilovať predovšetkým stred tela. Ide o oblasť od hrudného koša asi po polovicu stehien. Ako s touto časťou tela pracovať? Pomôžu vám komplexné cviky jógy, tiež pravidelné lekcie pilates aj iné pohybové aktivity.

Je dôležité, ako spíte

V posteli by ste správne mali tráviť zhruba tretinu dňa. To je dosť dlhá doba, nemyslíte? Preto aj pred spaním je dobré skontrolovať pozíciu, v ktorej usínate. Pri spaní na boku je nutné podoprieť si hlavu vyšším vankúšom, ktorý zaistí krčné stavce. Pre narovnanie chrbátu pomáha tiež vankúš medzi kolenami. Pokiaľ máte problémy s držaním tela, nikdy nespite na bruchu.

Ruksak je najlepším riešením záťaže

Je september, čas, kedy vaše deti putujú do školy. Aj na ne myslite pri výbere správnej školskej tašky. Tiež vy, pokiaľ so sebou nosíte často väčší obnos, by ste mali dbať predovšetkým na pohodlnosť. Síce sú teraz v móde najrôznejšie crossbody, majte na pamäti predovšetkým zdravie a objemnejšie náklady presúvajte z kabelky do ruksaku. 

Pánsky ruksak čierno-sivý - Diviley Peter

Trendy vrúbkovaná crossbody kabelka sivá metalíza - Delami Raelyn

Vedeli ste, že váha nákladu na chrbáte by nemala presahovať 10% váhy dieťaťa? Ani dospelý jedinec by každodenne nemal nosiť na chrbáte viac než desatinu toho, čo váži. Schválne vyskúšajte, ako ste na tom so svojou batožinou do práce. Spĺňate toto pravidlo?

Myslite na to, že nie je ruksak ako ruksak. Moderné "vrecká" na chrbát sa hodia pre nosenie športových pomôcok, nie veľkého bremena. Správny ruksak by mal mať pevný a najlepšie aj vystúžený chrbát. Jeho popruhy by sa nemali do ramien nijak zarezávať, maly by byť pokiaľ možno vypolstrované. Dobrý ruksak musí na chrbáte sedieť rovno, to je asi samozrejmé.

Hodil by sa vám tip na perfektný ruksak spĺňajúci všetky predpoklady? Máte si z čoho vyberať. značka Diviley ich má pre váš hneď niekoľko!

Čierny športový ruksak - Diviley Mandy